Demi Chimaev Yang Bosan, McGregor Beri Isyarat U-Turn Dari Persaraan Di UFC

Conor McGregor dikabarkan kembali dari persaraaan di UFC setelah muat naik terkini di akaun Twitternya seolah-olah menjawab cabaran yang dilemparkan oleh Khamzat Chimaev.

McGregor sebelum ini memutuskan untuk bersara dari UFC pada 6 Jun yang lalu.

Keputusan tersebut tiba setelah McGregor dikhabarkan kecewa dengan UFC yang tidak memberikan pertarungan besar setelah menewaskan Donald Cerone pada 18 Januari lalu.

Dan sepanjang kariernya, ini adalah kali ketiga McGregor mengumumkan persaraan dari UFC.

Dan sekali lagi McGregor dikhabarkan akan kembali ke UFC setelah ciapan terbaru yang dilakukannya di Twitter.

Dipetik dari NESN, McGregor dipercayai siap kembali ke UFC setelah menulis “Saya menerima” melalui Twitter.

Tidak jelas McGregor menerima tawaran apa, namun The Mix meyakini The Notorious menerima tantangan dan cabaran yang dilemparkan Chimaev.

Chimaev merupakan salah seorang petarung terbaik di kelas welter UFC saat ini.

Petarung berasal dari Sweden itu memiliki rekod sempurna dengan lapan kemenangan dan terakhir menang KO atas Rhys Mckee di pusingan pertama di UFC Fight Night pada 26 Julai lalu.

“Saya bosan, tolong Dana White beri saya Nate Diaz, Jorge Masvidal, Conor McGregor di malam yang sama. Saya boleh menghancurkan semua orang itu.

“Saya bukan sombong, saya hanya percaya diri. Saya boleh faham jika mereka tidak mau melawan saya,” tulis Chimaev di Twitter.

Nyata McGregor tidak terlepas pandang cabaran yang dilontarkan Chimaev dan seolah-olah menyambutnya walaupun telah mengumumkan persaraan sebelum ini.

Kongsi artikel ini

Share on facebook
Share on twitter
Share on print
Share on email